Do Something...

Do Something...
...είναι στο χέρι μας να κάνουμε κάτι...

Απολογισμός μετά την εκδήλωση με τη Λότη Πέτροβιτς - Ανδρουτσοπούλου





Απόγευμα Κυριακής 18 Μαρτίου 2012

Το θέατρο κατάμεστο.  Στο φουαγιέ του εκτίθονταν αφίσες και φωτογραφίες φιλοζωικού περιεχομένου, πολλές και ωραίες  χειροτεχνίες παιδιών από τα σχολεία που συμμετείχαν στο project που κατέληξε σ' αυτήν την εκδήλωση. Πρωταγωνιστές ένα βιβλίο, το «ποιος θα γράψει για το σκύλο μας» (των εκδόσεων Πατάκη) και βέβαια τ' αδέσποτα ζώα.

Ο Κέβης τα κατάφερε! Τους ένωσε όλους. Η συγγραφέας του, Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου έδειξε το δρόμο. Όλων των ανθρώπων οι ευθύνες αρχίζουν από τα όνειρα. Πόσο μάλλον των συγγραφέων. Γιατί όπως ειπώθηκε κιόλας από την πρόεδρο του  Συλλόγου Ζωόφιλων Γιαννιτσών, Μαρία Καζάρη, «Η αγάπη δεν έχει διαζευκτικά! Όταν αγαπάς, αγαπάς! Δεν αγαπάς, ή τα ζώα, ή τους ανθρώπους. Νοιάζεσαι. Σέβεσαι. Κανένας νόμος δεν μπορεί να σε κάνει να νιώσεις έτσι, να είσαι Άνθρωπος δηλαδή.
Η Ανθρωπιά δεν έχει ανάγκη την φιλοζωία κι ο λόγος είναι απλός: Την περιέχει».   

Στον προτζέκτορα εναλλάσσονταν εικόνες, λογότυπα, φωτογραφίες με αδέσποτα στους δρόμους της πόλης. Μεταξύ αυτών κι ο Αδέσποτος- πρωταγωνιστής του εκπαιδευτικού προγράμματος του Συλλόγου. Εμβόλιμα μουσικές ανάσες  από τα «κίτρινα ποδήλατα» που ακούστηκαν να τραγουδούν εύστοχα εικόνες συμβίωσης με τους τετράποδους φίλους.
Στο θεατρικό δρώμενο που παρουσίασαν στη σκηνή τα παιδιά της β τάξης του 1ου Δημοτικού σχολείου της πόλης, η συγκίνηση περίσσεψε. Ή «το χεις ή δεν το χεις» δεν συνηθίζουμε να λέμε στις μέρες μας, υπονοώντας το ταλέντο; Λοιπόν η δασκάλα των παιδιών αυτών, η Μπέτυ Χατζηασλανίδου .το έχει! Το είδαμε με τα μάτια του προσώπου, το απολαύσαμε και με τα μάτια της ψυχής.

Τέλος ήρθε η ώρα για την . ανάκριση της συγγραφέα: Γέμισε η σκηνή του θεάτρου παιδιά με κρατημένες στα χέρια, τις  ερωτήσεις τους. Η εικόνα θύμισε λίγο τα press room των πολιτικών, μόνο που εδώ ανακρίνονταν η ανθρωπιά και η ψυχή. Τα πράγματα λεγόντουσαν με τ' όνομά τους.          

Πολυβραβευμένη συγγραφέας η Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου αλλά και γλυκύτατη σαν παρουσία, αγκάλιασε με τις απαντήσεις της μικρούς και μεγάλους. Σκόρπισε ελπίδα. Γιατί ποια ανάγκη μεγαλύτερη από αυτήν της ελπίδας υπάρχει σήμερα;

Μ' ένα βιβλίο η Αγάπη κέρδισε έδαφος. Ο Πολιτισμός χαμογέλασε. Μαζί με την Αλληλεγγύη που ξαναγέμισε την ίδια μέρα την αίθουσα για τον μικρό Ραφαήλ, δόθηκε αμυδρά αυτή η ποθούμενη αίσθηση ελπίδας .Γιατί πραγματικά, πολύ εξουθενώθηκαν οι άνθρωποι αυτής της χώρας από τους αριθμούς της απόγνωσης και της ασχήμιας! Ξεπεράστηκαν από καιρό τα όριά τους. Δοκιμάστηκαν οι αντοχές τους.

Το βράδυ, όταν όλα είχαν τελειώσει, τα αδέσποτα ζώα συνέχισαν να κυκλοφορούν στους ίδιους δρόμους, στα ίδια πεζοδρόμια. Κανείς δεν περίμενε βέβαια ότι κάτι θα άλλαζε. Ο σπόρος της ελπίδας όμως φύτρωσε.
Γι αυτό άλλωστε γίνεται όλη αυτή η προσπάθεια. 

Για τον Σύλλογο Ζωόφιλων Γιαννιτσών, 
Κική Δημητριάδου                                                            










Διαβάστε περισσότερα "Απολογισμός μετά την εκδήλωση με τη Λότη Πέτροβιτς - Ανδρουτσοπούλου"

Ο Αδέσποτος καλεί τη Λότη Πέτροβιτς - Ανδρουτσοπούλου





O Σύλλογος Ζωόφιλων Γιαννιτσών και οι Εκδόσεις Πατάκη σας προσκαλούν
να γνωρίσετε τη συγγραφέα Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου της "Ποιος θα γράψει για το σκύλο μας;"
στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος "Αδέσποτος".

Κυριακή 18 Μαρτίου, 6:30 μ.μ στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών (αίθουσα Θεάτρου)
Διαβάστε περισσότερα "Ο Αδέσποτος καλεί τη Λότη Πέτροβιτς - Ανδρουτσοπούλου"

Αδέσποτος - Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές δημοτικού


Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αφορά τους μαθητές της πρώτης δημοτικού. Η ιδέα και η υλοποίηση ανήκει στην Κική Δημητριάδου (νηπιαγωγός και γραμματέας του συλλόγου).
Παραθέτουμε το ενημερωτικό προς τους δασκάλους και τα κείμενα με την σειρά που έχουν σταλεί στα σχολεία.


"Αγαπητοί  συνάδελφοι  της  α’  τάξης
Λέγομαι Δημητριάδου Κική, είμαι νηπιαγωγός στο 9ο νηπιαγωγείο της πόλης μας και το πιθανότερο είναι πως γνωριζόμαστε. Εδώ και λίγους μήνες  δραστηριοποιούμαι με το Σύλλογο Ζωόφιλων Γιαννιτσών, γιατί έχω μια ιδιαίτερη ευαισθησία των θέμα των αδέσποτων ζώων. Έχω καταλάβει, ( παρακολουθώντας για χρόνια  το θέμα), πως χωρίς την εκπαίδευση, την ενημέρωση  και την ευαισθητοποίηση των παιδιών  μας απέναντι στο ζήτημα, αυτό του Σεβασμού της Ζωής,  κάθε προσπάθεια που οφείλει ν’ αναλάβει το Κράτος  (οι Δήμοι εν προκειμένω), δεν θα έχει το  αναμενόμενο αποτέλεσμα. Εκ μέρους του  Συλλόγου Ζωόφιλων λοιπόν σας απευθύνω αυτό το γράμμα  και  σας ζητάμε την συνεργασία σας στο εγχείρημα που ξεκινώ, και που αφορά το εξής :
Πρόκειται για ένα κείμενο ημερολογιακού χαρακτήρα (ή γράμμα  σε συνέχειες)  που θα ακολουθεί την πορεία του βιβλίου της Γλώσσας,  ένα …φλύαρο  αλφαβητάρι, εμπλουτισμένο κατά περίπτωση με παραμύθια,  πάντως σίγουρα ένα κείμενο από το οποίο θα διοχετεύονται πληροφορίες και υλικό προβληματισμού  για τα αδέσποτα ζώα. Πρωταγωνιστής θα είναι  -τί άλλο;- ένας αδέσποτος σκύλος….
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την σελίδα από το ημερολόγιο  του «Αδέσποτου» (αυτό θα ‘ναι και τ’ όνομά του), όπως νομίζετε κι όποτε νομίζετε. Θα φτάνει ηλεκτρονικά στο mail  του σχολείου σας κι εσείς απλώς  θα την διαβάζετε στα παιδιά σας  και θα την φωτοτυπείτε στην συνέχεια,  για να  φτάσει  και στο σπίτι τους.  Ίσως αυτό λειτουργήσει κι ως εφόρμηση γι άλλες δράσεις, αλλά αυτό θα φανεί στη διάρκεια του. (Στην αρχή του κειμένου χρειάζεται να συμπληρωθεί το όνομα του κάθε παιδιού πχ  Αγαπημένε μου Δημήτρη… Σ΄ αυτό το πρώτο mail υπάρχει και μια βοηθητική σελίδα με την επανάληψη της εικόνας του Αδέσποτου, γι αυτούς που θα δεχτούν να τον συμπεριλάβουν στους ήρωες του βιβλίου). 
Το προσωπικό μου mail είναι  kikί_na@windowslive.com αν κάποιος θέλει να επικοινωνήσει για οποιονδήποτε λόγο  ηλεκτρονικά μαζί μου.
Σε κάθε περίπτωση ευχαριστώ για το χρόνο σας, και σε πείσμα της ανείπωτης οικονομικής δυστυχίας που μας βρήκε, σας εύχομαι καλή σχολική χρονιά με ελπίδα και διάθεση.   
Εκ μέρους του Συλλόγου Ζωόφιλων Γιαννιτσών,  Κική Δημητριάδου" 
                                       




































Διαβάστε περισσότερα "Αδέσποτος - Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές δημοτικού"

Οι νεοέλληνες της Φόλας


Πρωί Σαββάτου 18 Φλεβάρη 2012
Τι κούραση Θεέ μου!
Γιατί πείτε μου αν δεν είναι κούραση να προσπαθείς να ξυπνήσεις την αγάπη, τον πολιτισμό, το σεβασμό της ζωής, σ’ ένα κόσμο που ρίχνει φόλες!
Δεν φτάνουν οι λέξεις για να περιγράψω την περιφρόνηση και την οργή γι’ αυτούς τους Νεοέλληνες:
Τους Νεοέλληνες της φόλας.
Τους σκέφτομαι να νανουρίζουν τα παιδιά τους, ν’ αγκαλιάζουν τους αγαπημένους τους, να λένε ερωτόλογα… κι ανατριχιάζω.
Τους σκέφτομαι ν’ αναμειγνύουν το εγκληματικό κοκτέιλ και να το αφήνουν δίπλα στους κάδους για να το βρουν αδέσποτες ψυχές κρυφά, μυστικά… και βράζω!
Δολοφόνοι χωρίς ελαφρυντικό κι αξιοπρέπεια: Που ωρύεστε για το άδικο όπου σας βρει, και φωνασκείτε έξαλλοι για Δικαιοσύνη αλλά τον Νόμο στην συγκεκριμένη περίπτωση τον γράφεται στα παλιά σας τα παπούτσια.
Νεοέλληνες της φόλας. Της πόλης μου. Πού θέλει τόσο κόπο για να χωρέσει στο μυαλό σας, πως τα αδέσποτα δεν προέκυψαν από βροχούλα ή καταιγίδα. Τα φτιάξαμε όλοι ΕΜΕΙΣ, οι πολίτες. Με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο. Πού μοιάζει ανέφικτο να γίνει κατανοητό στον εγκέφαλό σας πως οι μόνοι που δεν φταίνε για την ύπαρξή τους είναι οι ίδιοι οι αδέσποτοι σκύλοι.
Κι αντί να ζητήσετε ευθύνες από τους άρχοντες που διαχειρίζονται την ποιότητα της καθημερινότητά σας, αντί να απαιτήσετε λύσεις ανθρώπινες, να κοιτάξετε στον καθρέφτη, αλλά και σ’ όλα τα ανθρωπογενή περιβάλλοντά σας, για στάσεις και παρανομίες που γεννούν το φαινόμενο "αδέσποτα ζώα" εσείς αγοράζετε δηλητήρια και "καθαρίζετε" μόνοι σας!!!
Νεοέλληνες της φόλας, που κανένα PSI δεν θα σας κάνει να παραμείνετε ευρωπαίοι, και κανένα παρελθόν ύψιστης Ελληνικότητας δεν θα σας κάνει… "ωραίους σαν Έλληνες".
Γιατί δεν είστε.
Δολοφόνοι είστε.
Κική Δημητριάδου
Διαβάστε περισσότερα "Οι νεοέλληνες της Φόλας"

Επιστολή διαμαρτυρίας για την εξαφάνιση των αδέσποτων ζώων της Κρύας Βρύσης




ΠΡΟΣ:
Τον κύριο Δήμαρχο Πέλλας


ΚΟΙΝ.:
Εισαγγελία Γιαννιτσών
Α.Τ. Κρύας Βρύσης

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Γραφείο Υφυπουργού Αστέριου Ροντούλη







Eπιστολή διαμαρτυρίας

Ο  Σύλλογος Ζωόφιλων Γιαννιτσών καταγγέλλει την απαράδεκτη επιχείρηση σκούπα, της εξαφάνισης- εξόντωσης όλων των αδέσποτων ζώων από την Κρύα Βρύση του Δήμου Πέλλας,  παραμονές των Χριστουγέννων του 2011. Σαράντα περίπου ζώα σύμφωνα με καταγγέλλοντες κατοίκους της Κρύας Βρύσης!
Εκφράζουμε τη λύπη, την οργή αλλά και τη θλίψη μας για τη γενικότερη πολιτισμική και ηθική εικόνα της κοινωνίας αλλά και βέβαια της πολιτικής του τόπου μας, γιατί είναι φανερό πως δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό αλλά για οργανωμένη επιχείρηση .
Η αποτρόπαια αυτή πράξη έχει πραγματικούς δράστες. Δράστες που τους καλύπτει το σκοτάδι της ανωνυμίας και άρα της ανανδρίας, ο φόβος των συνεπειών και του «μπλεξίματος» σε περίπτωση μαρτυρίας, ο ωχαδερφισμός,  η τριτοκοσμική τακτική νοικοκυροσύνης: Δεν μπορούμε και δεν θέλουμε να διαχειριστούμε το θέμα των αδέσποτων; Τα ...εξαφανίζουμε ή τα δηλητηριάζουμε και το λύνουμε το θέμα! Ανέξοδα κι απάνθρωπα. Ανήθικα και τόσο εύκολα!
Εύγε σ' αυτούς που έδωσαν τις …ψιθυριστές εντολές, εύγε και σ' αυτούς που τις έκαναν πράξη! Εύγε σ' αυτούς που καθάρισαν τους δρόμους της μικρής τους πόλης  από τα αδέσποτα ζώα για να δεχτούνε τα Χριστούγεννα! Τη γιορτή της αγάπης. Τέτοια υποκρισία!!!
Απαιτούμε να διερευνηθεί η εγκληματική αυτή πράξη, να αποδοθούν ευθύνες και να τιμωρηθούν οι δράστες όπως ορίζει ο νόμος. Ο νόμος, όχι εμείς! Ο νόμος του κράτους μας, εν έτει 2011...   

                                                                              Για το ΔΣ του Συλλόγου Ζωόφιλων Γιαννιτσών
        
Αναμένοντας τις ενέργειές σας, παρακαλούμε η επιστολή μας να πρωτοκολληθεί και να ενημερωθούμε για τον αριθμό πρωτοκόλλου της.

Διαβάστε περισσότερα "Επιστολή διαμαρτυρίας για την εξαφάνιση των αδέσποτων ζώων της Κρύας Βρύσης"

Αντί ευχών...





Μεσημέρι Σαββάτου. Τελευταίες ώρες του 2011. Μ' έναν κατάλογο στην τσέπη κι άλλον έναν στο μυαλό, μπαίνω οδηγώντας στην πλατεία. Πάντα τ' αναζητάω με τα μάτια μου: Είναι μια παρέα αδέσποτων σκύλων. Πέντε σταθερά, καμιά φορά και παραπάνω. Τα ταΐζω, που και που, δεν είναι το φαί που τους λείπει. Είναι ένα σπίτι! Αυτό που θα τα απομακρύνει από το δρόμο, που θα κάνει να λείψουν τα γαβγίσματα στις ρόδες της ασφάλτου, η δυσφορία στα πρόσωπα διερχόμενων και καταστηματαρχών, οι φωνές των παιδιών που ξεφωνίζουν όταν βρεθούν στο δρόμο τους.
Έχει πολύ κρύο! Έβρεχε όλη τη νύχτα και συνεχίζει να σιγοψιχαλίζει. Χρονιάρα μέρα σήμερα! Χρονιάρα μέρα για μας. Για την παρέα των αδέσποτων τίποτε διαφορετικό δεν σημαίνει η ημέρα αυτή, ή μήπως; Πολλά μαγαζιά συνηθίζουν να ψήνουν, ένας μεζές ίσως προκύψει. Αυτό θα πει παραμονή Πρωτοχρονιάς.
Σταματάω το αυτοκίνητο απότομα και τα πλησιάζω. Βλέπω τέσσερα από τα σκυλιά αυτά, ξαπλωμένα στο χορτάρι της πλατείας. Μ' αυτές τις συνθήκες μπορείς να κοιμηθείς; Αν είσαι αδέσποτος μάλλον μπορείς, αλλά εγώ δεν μπορώ ούτε να το διανοηθώ. Με πιάνει πανικός. Προχθές ακόμη γραφόταν οι καταγγελίες για την «μαζική εξαφάνιση» ομοίων τους σε γειτονική περιοχή. Οι αδέσποτοι φίλοι μου όμως, απλώς κοιμούνται . Κουλουριάστηκαν στο χορτάρι κι ονειρεύονται τον Αϊ Βασίλη των αδέσποτων.
Αυτόν που θα μοιράσει αφεντικά κι αυλές για να βρεθούνε εκεί, αμέσως μετά το ξύπνημά τους. Τον Αϊ Βασίλη των αδέσποτων που θα μοιράσει και χρήματα στις τσέπες των άμοιρων πολιτών αυτής της χώρας (που η κλεψιά κι η ατιμωρησία έχουν την τιμητική τους) κι αυτοί εξαθλιωμένοι θα χαρούν, τώρα που δεν ξέρουν πώς να ζεσταθούν, σε λίγο πώς να τραφούν και σε τι να ελπίσουν.
Αλλά τα αδέσποτα ζώα πάντα θα ελπίζουν. Θα ελπίζουν να εφαρμοστούν οι νόμοι, που τα προστατεύουν, να επικρατήσει η ανθρωπιά και μια έγνοια εξουσίας να τ' αγκαλιάσει. Παραμονή πρωτοχρονιάς τσαλάκωσα στην τσέπη μου τον κατάλογο για τα ψώνια που πρέπει να γίνουν. Στάθηκα και φωτογράφισα τους ύπνους τους. Έχω 2012 ευχές να γράψω για τις ζωές τις δικές σας αλλά και των αγαπημένων σας.
Προτίμησα να φωτογραφίσω τα ζώα. Απόψε θα περισσέψουν οι ευχές.
Υγεία να έχετε!
Κική Δημητριάδου
Σύλλογος Ζωόφιλων Γιαννιτσών
Διαβάστε περισσότερα "Αντί ευχών..."

Αφήγηση παραμυθιών στο σπιτάκι του Αη Βασίλη


Βγάλαμε τον Αη Βασίλη έξω από το σπιτάκι του κι αρχίσαμε τα παραμύθια... ήμασταν 

βέβαιοι ότι δεν θα μας κακιώσει, μια ώρα ήταν αυτή. Ο Σύλλογος Ζωόφιλων Γιαννιτσών στη 

βραδινή εκδήλωση του χριστουγεννιάτικου χωριού, 18 Δεκέμβρη...

Διαβάστε περισσότερα "Αφήγηση παραμυθιών στο σπιτάκι του Αη Βασίλη"

Εργαστήρι παιδικής εικονογράφησης από τον Βαγγέλη Παπαβασιλείου στο χριστουγεννιάτικο χωριό των Γιαννιτσών










Κυριακή 18 Δεκέμβρη, το εργαστήρι παιδικής εικονογράφησης, 18 Δεκέμβρη και του αγίου 

Μόδεστου, προστάτη των ζώων στην ορθόδοξη παράδοση (ο αντίστοιχος του Αγίου 

Φραγκίσκου της Ασίζης).Χθες βράδυ ο χειμώνας χτυπούσε τις πόρτες μας με αέρηδες και 

κρύο.Σήμερα η λιακάδα μας αγκάλιαζε κι όλα κύλησαν ωραία. Τυχαίο;;;; ε, δε νομίζω!


Διαβάστε περισσότερα "Εργαστήρι παιδικής εικονογράφησης από τον Βαγγέλη Παπαβασιλείου στο χριστουγεννιάτικο χωριό των Γιαννιτσών"

Μια συγγραφέας στη μάχη για την προστασία των ζώων στα Γιαννιτσά




Ο Σύλλογος Ζωόφιλων Γιαννιτσών στα πλαίσια της προσπάθειας που καταβάλλει  για την προώθηση της φιλοζωικής κουλτούρας στην Εκπαίδευση με τον γενικότερο τίτλο  «Ο  Αδέσποτος στο σχολείο», δρομολόγησε  την εξής δράση για την Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2011: 
Επίσκεψη της συγγραφέα Παυλίνας Παμπούδη με την πολυποίκιλη συγγραφική παραγωγή σε διαφορετικά είδη λόγου (ποίηση, πεζό, παραμύθια για μεγάλους και μικρούς , τραγούδια, μεταφράσεις)  στο 2ο Γυμνάσιο και στο 3ο Ενιαίο Λύκειο της πόλης μας. Η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των παιδιών, των αυριανών πολιτών είναι η καλύτερη και ασφαλέστερη οδός άλλωστε για την επίλυση του θέματος των αδέσποτων ζώων.




Διαβάστε περισσότερα "Μια συγγραφέας στη μάχη για την προστασία των ζώων στα Γιαννιτσά"

«Τα καλά νέα έφτασαν με τους λογαριασμούς του νερού!»






«Ο Σύλλογος Ζωόφιλων Γιαννιτσών είχε την ιδέα να βάλει μέσα στους λογαριασμούς ύδρευσης, που θα φτάσουν σε κάθε σπίτι στον δήμο, και ένα ενημερωτικό φυλλάδιο, το οποίο με απλά λόγια εξηγεί τις υποχρεώσεις μας και τα δικαιώματα των ζώων. Να εξηγεί δηλαδή πως τα αδέσποτα και τα κατοικίδια, πονούν, πεινούν και διψούν, όπως και εμείς, γι’ αυτό και δεν θα πρέπει να τους συμπεριφερόμαστε με σκληρότητα λες και πρόκειται για άψυχα αντικείμενα.
Ο Δήμος Πέλλας αποδέχτηκε με χαρά αυτή την λαμπρή ιδέα και έδωσε τη σχετική άδεια ώστε η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης να συμπεριλάβει το φυλλάδιο αυτό, που προάγει τη φιλοζωία. Μετά από κόπο, τρέξιμο και αναβολές οι δραστήριοι φιλόζωοι εθελοντές των Γιαννιτσών κατάφεραν να κάνουν πράξη αυτό, που αρχικά είχαν μόνο ως σκέψη. Ο χορηγός βρέθηκε, το φυλλάδιο εκτυπώθηκε, και μέσω των λογαριασμών έφτασε σε κάθε σπίτι.
Ίσως να αγγίξει τις ευαίσθητες χορδές της ψυχής κάποιων και την επόμενη φορά που θα προσπεράσουν ένα αδέσποτο, να μην αδιαφορήσουν… Ο Σύλλογος Ζωόφιλων Γιαννιτσών και ο Δήμος Πέλλας πρωτοπορούν και μας δείχνουν πως με απλές δράσεις μπορούμε να κάνουμε εκείνους, που απορούν για την φιλοζωία μας, να αντιληφθούν το μεγαλείο της σωστής συνύπαρξης με τα ζώα.»

πηγή: zoosos.gr
Διαβάστε περισσότερα "«Τα καλά νέα έφτασαν με τους λογαριασμούς του νερού!»"

Βραδιά αφιερωμένη στον Μάρκο Βαμβακάρη





Σας προσκαλούμε  εκ μέρους του Συλλόγου Ζωόφιλων και της Παιδαγωγικής Εταιρείας  σε μια βραδιά αφιερωμένη στον Μάρκο Βαμβακάρη  την άλλη Τετάρτη, στο "Σούσουρο", 9:00 μ.μ  γιατί...
"όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά  εμένα μ΄αγαπούνε ,μόλις θα μ' αντικρύσουνε θυσία θα γεννούνε..."
και
"όσοι έχουνε πολλά λεφτά
να ξέρα τί τα κάνουν
άραγε σαν πεθάνουνε
μαζί τους θα τα πάρουν;'
Αφού
"Τα δυο σου χέρια πήρανε
βεργούλες και με δείρανε..."



Διαβάστε περισσότερα "Βραδιά αφιερωμένη στον Μάρκο Βαμβακάρη"

« Α’ συνάντηση για την Ευρωπαϊκή Προοπτική της Φιλοζωικής Κουλτούρας στην Ελλάδα του σήμερα»




Πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες, στις 31 Οκτωβρίου 2011 μία ημερίδα με τον τίτλο « Α’ συνάντηση για την Ευρωπαϊκή Προοπτική της Φιλοζωικής Κουλτούρας στην Ελλάδα του σήμερα» στο Κεντρικό Αμφιθέατρο  του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών στην Αθήνα. Διοργανωτές ήταν η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία, και η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Ζωοφιλικών Σωματείων.   Στην Ημερίδα αυτή τα συναρμόδια Υπουργεία, οι Αυτοδιοικητικές Δομές και άλλοι Πολιτικοί Παράγοντες είχαν την ευκαιρία να συνδιαλεγούν με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Περιβάλλοντος , με Ευρωβουλευτές, καθώς και με Έλληνες και Ευρωπαίους Επιστήμονες και Πανεπιστημιακούς Δασκάλους για τα νομικά, κτηνιατρικά, κοινωνιολογικά και φιλοσοφικά προβλήματα της αποκλίνουσας Ελληνικής νοοτροπίας από την αντίστοιχη Ευρωπαϊκή.

Στο πλαίσιο της συνάντηση περισσότεροι από 25 ομιλητές εξέφρασαν τα επιστημονικά και εμπειρικά τους επιχειρήματα σχετικά με την αντιμετώπιση και τις πρακτικές, που επιφυλάσσουν οι άνθρωποι στα ζώα τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.
Επιστήμονες κύρους με αντικείμενο, το δίκαιο, την ηθική, τη φιλοσοφία, μέλη φιλοζωικών οργανώσεων, καθηγητές σχολείων, αρμόδιοι υπουργείων, δήμων, φορέων, τομέων της Ε.Ε., εξήγησαν τις απόψεις τους και παρουσίασαν τα τεκμηριωμένα επιστημονικά συμπεράσματα τους σχετικά με τα ηθικά, κοινωνικά, οικονομικά, περιβαλλοντικά προβλήματα, τα οποία σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τα ζώα, είτε αυτά έχουν ιδιοκτήτες, είτε είναι αδέσποτα, είτε είναι ζώα συντροφιάς ή παραγωγικά.
Το ακροατήριο ήταν πολυπληθές για τα δεδομένα μια τέτοιας εκδήλωσης, δεδομένου μάλιστα ότι η συνάντηση διοργανώθηκε μια εργάσιμη μέρα και είχε μεγάλη διάρκεια. Φιλόζωοι εθελοντές ταξίδεψαν από κάθε γωνιά της Ελλάδας (από την Κρήτη μέχρι τις Σέρρες, τα Γιαννιτσά, τη Φλώρινα) για να παραστούν σε αυτή τη σημαντική συνάντηση και να συζητήσουν για τη βάρβαρη συμπεριφορά που δείχνουμε στα ζώα, μη συμβαδίζοντας με την φιλοζωική κουλτούρα, που υπάρχει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επισημάνθηκε ότι  -  κατά την γνώμη της συντριπτικής πλειοψηφίας των Φιλοζωικών Οργανώσεων - το νέο σχέδιο νόμου, που έχει καταρτιστεί από το ΥΠ.Α.Α.Τ., δεν αποτελεί τομή για τα φιλοζωικά θέματα της χώρας μας, ούτε εν τέλει αναμένεται να περιορίσει δραστικά τον γεωμετρικά αυξανόμενο, δυσβάστακτο υπερπληθυσμό των αδέσποτων ζώων. Περιέχει κάποιες θετικές διατάξεις, που ίσως βελτιώσουν την σημερινή κατάσταση.
Εν κατακλείδι χρειάζεται επειγόντως να επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος  του Συνειδητού Φιλόζωου αλλά και ο προσανατολισμός των επιδιώξεων του Φιλοζωικού Κινήματος υπό τις παρούσες συνθήκες. Τα προεδρεία της ημερίδας είχαν συμβολικό χαρακτήρα και μεταξύ άλλων περιέλαβαν την ζώσα Ιστορία του Κινήματος κα Μαρίνα Κόλλια - Πετρουλάκη και πρόεδρο του ιστορικού Φιλοζωικού Σωματείου «Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης» στο Κορωπί,  όσο και την νεώτερη όλων κυρίων και κυριών, την Μαρία Κοζάρη, πρόεδρο του Συλλόγου Ζωόφιλων Γιαννιτσών. 


Διαβάστε περισσότερα "« Α’ συνάντηση για την Ευρωπαϊκή Προοπτική της Φιλοζωικής Κουλτούρας στην Ελλάδα του σήμερα»"

4 Οκτωβρίου - Παγκόσμια ημέρα των ζώων


Με αφορμή στην Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων που γιορτάζεται στις 4 Οκτωβρίου, τα  ζωοφιλικά σωματεία της π.ε. Πέλλας, ο Σύλλογος Φίλων Ζώων Αριδαίας «Η Ελπίδα», ο Σύλλογος Ζωόφιλων Γιαννιτσών, οι Εθελοντές για την προστασία των Ζώων -Γιαννιτσά, ο Σύλλογος Φιλόζωων Έδεσσας, καθώς και η Εθελοντική Ομάδα Ζωόφιλων Σκύδρας, εξέδωσαν από κοινού την ακόλουθη ανακοίνωση:

Η 4η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων για να υπενθυμίζει στους ανθρώπους την άρρηκτη, στενή σχέση και εξάρτηση που έχει με τα ζώα.
Τα ζώα, που ποτέ το ανθρώπινο είδος δεν δέχτηκε ως ισότιμά του, παρʼ όλο που έχει αποδειχθεί και επιστημονικά ότι είναι συναισθανόμενα όντα, με εφάμιλλες ανάγκες και με κοινωνίες εξίσου αξιοθαύμαστες όπως οι ανθρώπινες.

Ο άνθρωπος έχει πολλά να διδαχθεί από τα ζώα, τις συμπεριφορές τους και την δομή των κοινωνιών τους. Αλλά το κυριότερο, έχει να διδαχθεί την αγάπη, την αφοσίωση, την τρυφερότητα, που τα ζώα μπορούν να προσφέρουν ανιδιοτελώς στον άνθρωπο.

Σε αντίθεση, ο άνθρωπος, με την πεποίθηση του ανώτερου πνευματικού όντος και την εγωιστική ανύψωση του ως το κυρίαρχο είδος του πλανήτη, εκμεταλλεύεται, κακοποιεί, βασανίζει τα ζώα και καταστρέφει το φυσικό τους περιβάλλον.

Τα δικαιώματα των ζώων που αναγνωρίστηκαν από την Ε.Ε. με την διακήρυξη τους στο Παρίσι το 1978, καταπατούνται συνεχώς από τους ανθρώπους.
Ζώα ......
...σφάζονται κάθε χρόνο προς βρώση, τα οποία αναγκάζονται να ζουν κάτω από απαράδεκτες και άθλιες συνθήκες μέχρι να έρθει η ώρα σφαγής τους.
...χρησιμοποιούνται σε πειράματα, υποβαλλόμενα καθημερινά σε τεστ πόνου και οδύνης με αναμφίβολα αποτελέσματα ακόμα και για την υγεία του ανθρώπου.
...βασανίζονται και «εκπαιδεύονται» με σκληρές μεθόδους, απομακρυσμένα βίαια από το φυσικό τους περιβάλλον για να χρησιμοποιηθούν στις παραστάσειςτων τσίρκο.
...εκτρέφονται και γδέρνονται πολλές φορές ζωντανά, για την γούνα τους στο όνομα ενός σκληρού εμπορίου που καλλιεργεί την ανθρώπινη ματαιοδοξία.
...αιχμαλωτίζονται για να φυλακιστούν σε ζωολογικούς κήπους, εκθετήρια και ενυδρεία.
...τραυματίζονται και σκοτώνονται κατά την διάρκεια της κυνηγετικής δραστηριότητας, ένα παρωχημένο και σκληρό «σπορ», χωρίς να υπάρχει πλέον η ανάγκη επιβίωσης
...πωλούνται παράνομα μέσω ενός ανήθικου εμπορίου ψυχών και γίνονται αντικείμενα προς πώληση στις βιτρίνες των pet shops

Τα ζωοφιλικά σωματεία και εθελοντικές ομάδες της π.ε. Πέλλας, πιστεύοντας στην αποτελεσματικότητα της συλλογικής δράσης, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να υπερασπιστούν τα ζώα, να ευαισθητοποιήσουν και να αφυπνίσουν συνειδήσεις, να καταργήσουν παρωχημένες αντιλήψεις και να πιέσουν προς κάθε αρμόδια κατεύθυνση για την εξεύρεση ανθρωπιστικών και νόμιμων λύσεων για το πρόβλημα των αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Ένα πρόβλημα που λόγω της αδιαφορίας της πολιτείας, των νομαρχιών, της διεύθυνσης κτηνιατρικής και των εκάστοτε δημάρχων, διογκώθηκε, με αποτέλεσμα την αύξηση των αδέσποτων, τον εξαναγκασμό τους να διαβιούν στους δρόμους και τις συνεχείς κακοποιήσεις τους.

Καλούν δε, τους πολίτες, με αφορμή αυτή την μέρα, να αναθεωρήσουν την στάση και νοοτροπία τους σχετικά με τα ζώα, να αναγνωρίσουν το δικαίωμα που έχουν αυτά στην ζωή και να στηρίξουν το δύσκολο έργο τους με το οποίο έχουν υποκαταστήσει πλήρως την Πολιτεία.
Η αγάπη, η συμπόνια, ο σεβασμός προς τα ζώα, είναι δείγμα του πολιτισμού, της ανθρωπιάς και της ηθικής ανύψωσης  και ολοκλήρωσης του ανθρώπου.

ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΑ ΖΩΑ
ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΑ
ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΤΕ ΤΗΝ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ
ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΖΩΟΦΙΛΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

Σύλλογος Φίλων Ζώων «Η Ελπίδα» - Αριδαία
Σύλλογος Ζωόφιλων Γιαννιτσών
Εθελοντές για την προστασια των Ζώων - Γιαννιτσά
Σύλλογος Φιλόζωων Έδεσσας
Εθελοντική Ομάδα Ζωόφιλων Σκύδρας
Διαβάστε περισσότερα "4 Οκτωβρίου - Παγκόσμια ημέρα των ζώων"

Η «Δυστυχία»





Τη μαμά στη γειτονιά την βάφτισαν «Δυστυχία» . Δεν θέλησα να μάθω γιατί, περίσσευε. Τελευταία αρνούμαι να ακούσω περιγραφές δυστυχίας, δεν το αντέχω. Τελειώσαμε! Η Δυστυχία μόλις είχε γεννήσει τα εννιά της κουτάβια. Μαύρα και καφετιά στριφογύριζαν σαν μεθυσμένα γύρω της και ψάχνανε τις θηλές της. Όταν έμαθα γι αυτήν, τα κουτάβια είχαν απομείνει οκτώ. Την εγκαταστήσαμε στο χωράφι, μέσα στο δωματιάκι το κυρίως σπίτι, έξω για βόλτες. Για λίγες μέρες ξεκίνησε η φιλοξενία της οικογένειας, συνεχίζεται μέχρι τώρα με δυσκολίες και προβλήματα. Προχθές υιοθετήθηκαν τα πρώτα δύο κουτάβια. Αλλά είναι τόσα πολλά! Η σειρά των πραγμάτων είναι δεδομένη: Τα έξι κουτάβια πρέπει να υιοθετηθούν, η μαμά Δυστυχία να στειρωθεί και να επιστρέψει στην παλιά της γειτονιά. Το καλοκαίρι κοντεύει να τελειώσει, η ανάμνηση της Χίου θα μου ζεσταίνει το χειμώνα κι η διάθεση μου ν’ αλλάξω τ’ όνομα της σκυλίτσας μοιάζει με αυτήν, απέναντι στην πατρίδα: κάτι πιο ελπιδοφόρο στοχεύω κι ονειρεύομαι … Έξι κουτάβια, φατσόνια ωραία … Σ’ όποιου τη ζωή μπορεί να χωρέσει κάποιο από αυτά, ας μας τηλεφωνήσει. Θα έχουν κάνει και το πρώτο τους εμβόλιο στο μεταξύ…. 
Διαβάστε περισσότερα "Η «Δυστυχία»"

Ένα Σάββατο με τον Γκάντι




Η άσφαλτος  αναπνέει με πυρωμένη ανάσα. Τα χιλιόμετρα γλιστρούν κάτω από τις ρόδες του αυτοκινήτου αλλά εμείς ταμπουρωμένοι στην ασφάλεια του κλιματισμού του,  μπαίνουμε επιτέλους στις Σέρρες. 
Στην άκρη της μεγάλης περιφραγμένης αυλής του  κυνοκομείου, νάτο και το λυόμενο χειρουργείο. Όπου και να κοιτάξεις βλέπεις σκυλιά. Στους χώρους του καταφυγίου,  μέσα στα κλουβιά έξω από το χειρουργείο, τριγύρω στα πόδια μας. Αυτά που μόλις βγήκαν από το χειρουργικό τραπέζι, δέχονται το τατουάζ στο αυτί, ένδειξη ότι έχουν στειρωθεί. Τέσσερις  άνθρωποι τριγύρω μας συνεργάζονται, καταγράφουν, μεταφέρουν τα ναρκωμένα ζώα, αλλά κι αυτά που παίρνουν σειρά για την επέμβαση,  απαντούν στα τηλέφωνα, συνεννοήσεις  μ’ αυτόν  που είναι στους δρόμους και περισυλλέγει αδέσποτα,  ένας άλλος καταφτάνει με καφέδες και νερά για τους γιατρούς:  Θα περιμένουν λίγο, το διάλειμμα για το μεσημεριανό φαγητό τους θα προηγηθεί.                                                                                

Κι οι εθελοντές κτηνίατροι… Με τις πράσινες ποδιές, τα γαντοφορεμένα xέρια και τα ιδρωμένα πρόσωπα. Οι δύο από αυτούς άντρες,  βουλγαρικής καταγωγής, η τρίτη γερμανίδα. Νέα άνθρωποι και οι τρεις, όλοι σταλμένοι από την γερμανική φιλοζωική οργάνωση ETM.                                                                                                                                   
Γι' αυτούς πήγαμε. 
Για να δούμε με τα μάτια μας, αυτό που δυσκολεύονται να πιστέψουν τ’ αυτιά. Ο Δήμος Σερρών σε συνεργασία με την τοπική φιλοζωική, ζήτησε από την ETM να στείλει κτηνίατρους  για να  στειρώσουν  αδέσποτα. Δωρεάν! Ακριβώς αυτό είναι το πρότζεκτ: Εθελοντές κτηνίατροι σταλμένοι από την γερμανική οργάνωση μετά από πρόσκληση του Δήμου!  500 στειρώσεις σε τρεις εβδομάδες!
Τα γαυγίσματα είναι συνεχόμενα, κάπου κάπου αραιώνουν, μετά ξαναφουντώνουν.             
Ο πρώτος εθελοντής που γνωρίσαμε πηγαινοέρχεται με το τζιπ του και περισυλλέγει ζώα. Τον ρωτάω πως τα καταφέρνει, σηκώνει τους ώμους και χαμογελάει. «Για όλα υπάρχει τρόπος, είναι κι η εμπειρία…» Ούτε στάλα κομπασμού στα λόγια του  πολιτικού  μηχανικού, (όπως έμαθα αργότερα). Αναρωτιέμαι έτσι γυμνασμένο και γοητευτικό που τον βλέπω, τί στο καλό είναι αυτό που τον κάνει να διαλέγει να περιφέρεται μέσα σ’ αυτό το καμίνι και στη βρωμιά αντί  να ξαπλώνει σε μια παραλία. Την ίδια στιγμή βλέπω απέναντί μου την  65χρονη Ελένη  που ήρθε από τη Χαλκιδική για τον ίδιο λόγο μ’ εμάς. Κι αυτή το ίδιο διάλεξε. Θα μπορούσε να περιποιείται τον λαχανόκηπο στο παραθαλάσσιο σπίτι της, με τα εγγόνια και τα καλοκαιρινά σίριαλ της TV, αλλά έκανε 200 χιλιόμετρα για να …σπρώξει το  αίτημά της για τις δωρεάν στειρώσεις.
Κι ύστερα ήρθε η πρόεδρος της φιλοζωικής. Με διδακτορικό στην Αγγλία, ωραιότατη απ’ έξω κι από μέσα. Πίσω από το σκηνικό που βλέπουμε,  αυτή κρύβεται. Πόση τέχνη απαιτείται για να βγάλεις τον καλύτερο εαυτό του Ανθρώπου προς τα έξω;    
Δεν ξέρω, αλλά αυτή το καταφέρνει. Δεν ντρέπομαι να ζητιανέψω συμβουλές. Πώς, τί, πότε…;  
Γράφω mail , τηλέφωνα, κρατάω σημειώσεις. Τα αγγλικά μου τα μεταμορφώνει η ένταση και η ανάγκη.    
«Να έρθετε και σε μας, στα Γιαννιτσά έχουμε μεγάλο πρόβλημα ….», το κουτάβι που σκαρφαλώνει στην αγκαλιά  του κτηνίατρου, υπονομεύει τον αγώνα μου, μετά έρχεται κοντά μας και το ανάπηρο από το τροχαίο που σε λίγο θα «κοιμήσουν»… Χάδια κι αγκαλιά, πάνε τα λόγια, η επικοινωνία με τον Βούλγαρο κτηνίατρο δεν χρειάζεται τα τουριστικά αγγλικά μου.                                                                                                                                                         
Ο ήλιος ζεματάει πάνω από τα κεφάλια μας…  
Κι όλοι αυτοί εκεί!                                                                                           
Κατάκοποι εθελοντές αλλά τόσο ωραίοι μέσα στον αγώνα τους…                                                                      Σκέφτομαι το ραντεβού με τον δήμαρχο. Τι να του πρωτοπώ από αυτά; 
Και πώς;                                                                                                          
Κάνω προσευχή στον  Θεό της κατανόησης να μην τον αφήσει στιγμή μόνο του.                                                                                    
Ο δρόμος της επιστροφής, μας φάνηκε εντυπωσιακά συντομότερος.  
Η παραγγελία για τους ακανέδες  ξεχάστηκε τελείως. Κανείς  δε νοιάστηκε.
 Αν αυτό το Σάββατο  ήταν κεφάλαιο βιβλίου, θα του ταίριαζε να ‘χει  για τίτλο, τα λόγια του Γκάντι: 
«Γίνε εσύ η αλλαγή που ονειρεύεσαι για τον κόσμο».         
…Ένα κομμάτι της έστω.
                                   

Κική Δημητριάδου         


Διαβάστε περισσότερα "Ένα Σάββατο με τον Γκάντι"